miercuri, 17 noiembrie 2010

Cum, de ce şi mai ales... cu cine?

Vă vorbesc eu, cea care stă pe scaunul de la salon. Să-i spunem salon, cu toate că probabil, toată copilăria noastră am auzit cum mamele, bunicile, prietenele mamelor sau ale bunicilor, mătuşile şi verişoarele mai mari se duceu la coafor să-şi facă un permanent. 

Însă acum îi spunem salon şi... aşa să-i rămână numele! Ca în orice alt aspect al cotidianului noi, femeile, trebuie să ne punem întrebările de aur: cum, de ce, cu cine? De câte ori nu v-aţi întrebat asta atunci când a fost vorbe despre viaţa amoroasă, job şi chiar shopping (cu faimosul G de la finele lui). Cum să mă îmbrac, cum să mă port, cum să reacţionez, cum să mă machiez, cum să mă mişc, cum să vorbesc, cum să stau, cum să....?!?!?! De ce mă agit, de ce mă grăbesc, de ce să nu fac asta, de ce să-i ascult pe alţii, de ce să nu fac aşa cum vreau eu?!?!?!?!?! Cu cine mă afişez, cu cine mă întâlnesc, cu cine mă distrez, cu cine merg la cumpărături, cu cine să ies în seara asta, cu cine o să-mi petrec tot restul vieţii?!?! Vedeţi? Nu-i greu. Trebuie să răspundem numai la câteva întrebări şi vieţile noastre ni se vor părea perfecte. 

Atunci când mergem la salon însă...

Cum să mă tund, cum să mă vopsesc, cum îmi va sta părul mâine sau peste o săptămână, cum îl îngrijesc (părul, evident), cum mă va vedea lumea după aceea?!?! De ce să aleg o schimbare, de ce să nu mă tund, de ce să nu mă fac blondă (mai ales că, după cum se zice, bărbaţii preferă blodele care, din câte se aude... s-ar distra mai bine), de ce, de ce, de ce?!?!?!? Şi... cel mai important. Când ne decidem că vrem o schimbare sau că dorim să avem un stilist al nostru (dar nu de luat acasă): Cu cine să încep această călătorie în lumea părului frumos? Poate că femeile sunt complicate, aşa cum spun bărbaţii. Doar că, până la urmă, poate suntem numai puţin indecise J De aceea ne simţim bine atunci când o prietenă ne dă un sfat sau când mama ne este alături şi ne limpezeşte gândurile. Aşa-i şi la salon. Avem nevoie de un sfătuitor. Cât de important este să găseşti un stilist care să-ţi explice cum ai părul, ce ţi-ar face bine sau ce nu, dacă ţi-ar sta bine blondă, brunetă, roşcată sau de ce nu, albastră, de ce trebuie să aştepţi schimbarea şi de ce, dacă vrei o podoabă capilară sănătoasă, graba strică treaba J Pare ciudat?

Uite, revin în peisaj eu, fata indecisă ajunsă pe scaunul stilistului. Se uită în ochii mei, mă relaxez, capăt încredere şi răspund la întrebări. Este pentru prima dată când mi se explică modul în care gândeşte părul meu. Se zice că terapia se întâmplă numai la psiholog dar, iată că se poate petrece şi pe scaunul aşezat în faţa unei oglizi în care se va reflecta noua ta imagine. Cea încrezătoare, cea care ştie ce şi cum vrea de la ea şi care ştie să răspundă la întrebările: Cum, de ce şi mai ales... cu cine?
Regula de aur: lăsaţi-vă îndrumate! Încercaţi să vă cunoaşteţi părul aşa cum uneori vă străduiţi să vă înţelegeţi pe voi. Învăţaţi ce vrea şi de ce are nevoie. Nu vă fie teamă de întrebări care vi se par stânjenitoare. Cu cât ştiţi mai bine nevoile părului vostru cu atât el va fi mai frumos şi voi, la rândul vostru, mai strălucitoare. Şi fiţi conştiente de faptul că răspunsurile vin câteodată de unde nici nu te aştepţi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu